Ga naar de inhoud

Als je vrachtwagens gebruikt voor je bedrijf doe je er goed aan om gebruik te maken van advertenties op de auto’s. Dit wordt ook wel reclame op vrachtwagen genoemd. De vrachtauto’s worden uiteraard gebruikt om spullen te vervoeren van A naar B, maar terwijl ze rijden kunnen ze ook goede marketingmiddelen zijn. Op de weg zullen immers veel mensen ze zien, dus waarom zou je geen advertentie als reclame op vrachtwagen Friesland laten plaatsen door Trayler? Niet alleen onderweg zal je reclame door veel mensen gezien worden, maar ook als je iets bezorgt bij je klanten.

Je reclame op vrachtwagen Groningen kan de eerste indruk zijn van een potentiële consument. Daarom is het belangrijk dat je zorgt voor een goede advertentie. Gebruik dan ook de volgende 4 tips bij het creëren van de reclame op je vrachtwagen, wat uitgevoerd kan worden door Trayler!

Consistent merk creëren

Bij reclame op je vrachtwagen Friesland is het allereerst belangrijk dat je een consistent merk creëert met je advertenties. De content, kleuren en afbeeldingen moeten dus hetzelfde zijn als de content, kleuren en afbeeldingen die je gebruikt op je website en sociale media. De vrachtauto’s moeten dan ook als een verlengstuk van je bestaande merk fungeren in plaats van als een losgekoppelde marketingmethode.

Over het algemeen is het belangrijk om te beginnen met je logo. Dit is immers erg belangrijk en moet in de gedachten van de potentiële consumenten geprent worden. Overigens hoef je de advertenties niet beslist zelf te maken, er zijn genoeg designers die je in kunt huren voor je reclame op vrachtwagen Groningen.

Blijvende indruk maken

Met reclame op je vrachtwagen wil je niet alleen een consistent merk creëren, het is ook nog eens belangrijk dat je een blijvende indruk maakt. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 75 procent van de mensen die de vrachtwagenadvertenties zien voor het eerst in aanraking komen met het merk. Bovendien blijkt uit een andere studie dat maar liefst 90 procent zich de reclame op vrachtwagen Friesland een paar dagen later nog kunnen herinneren.

Met andere woorden, met de advertenties op vrachtauto’s kun je een blijvende indruk maken. Doe dit dan wel goed! Zo is het belangrijk dat het ontwerp van de reclame informatief en/of interessant is. Zo is het niet alleen gedenkwaardig, maar kiezen veel mensen er ook voor om het te delen met hun netwerk. Op het internet vind je veel inspiratie over hoe je met reclame op vrachtwagens een blijvende indruk kunt maken bij je doelgroep, maak hier gebruik van het ontwerpen van je advertentie!

Informatie geven

Alhoewel het belangrijk is dat de reclames op je vrachtauto er mooi uitzien, moeten ze uiteraard ook informatie geven. Zo zorg je er namelijk voor dat je boodschap en merk beter blijft hangen bij de doelgroep. Eigenlijk zou je in je advertentie tonen hoe je product en/of dienst een probleem oplost waar veel mensen last van hebben. Echter kun je ook laten zien hoe je producten ontspanning of plezier bevorderen. Je kunt met vrachtwagenreclame dan ook niet alleen de aandacht trekken, maar ook nog eens belangrijke informatie over je bedrijf doorgeven aan mogelijke klanten.

Daarom is het direct ook van belang om je contactgegevens te vermelden in de reclame. Kies hierbij onder andere voor je website, e-mailadres en telefoonnummer. Heb je een fysieke winkel waar de ontvangers van de reclame op je vrachtwagen terecht kunnen? Vermeld het adres dan ook in je advertentie. Zelfs de namen van je accounts op sociale media kun je eventueel verwerken in je vrachtwagenmarketing!

Type voertuig en chauffeur

Iets laten zien is soms beter dan iets vertellen. Stel je gebruikt een vrachtwagen voor het tonen van je reclame die totaal niet overeenkomt met de filosofie van je bedrijf. Dit is bepaald niet effectief voor je marketing! Dit is vooral belangrijk bij organisaties die duurzame en milieuvriendelijke verkopen. Ze kunnen dan immers niet in een grote benzineslurper de weg opgaan met reclame op deze vrachtwagen.

Bij vrachtwagenmarketing is het dus belangrijk om na te denken over de vrachtauto’s waarop de advertenties geplaatst worden door Trayler. Dit geldt echter ook voor de chauffeurs van de wagens. Als een vrachtauto betrokken raakt bij een ongeluk is dit namelijk erg slecht voor de public relations. Daarnaast wil je natuurlijk ook niet dat je chauffeur onbeleefd is als je merk juist uitstraalt beleefd te zijn. Zorg er daarom voor dat je chauffeurs in dienst neemt die passen bij je bedrijf!

Ondertussen weet je precies hoe je gebruik kunt maken van reclame op je vrachtwagen. Doe dit met behulp van de experts van Trayler!

Download de brochure

of laat een bericht achter


    Download hier geheel vrijblijvend de Trayler Brochure of laat een bericht achter.