Ga naar de inhoud

10-08-22 Buitenreclame maakt in het eerste half jaar van 2022 een groei door ten opzichte van het jaar 2019 (laatste jaar voor corona). Nooit eerder is er in het eerste half jaar meer dan 100 miljoen uitgegeven aan OOH-reclame. Met de huidige groeicijfers zijn de verwachtingen dat het jaar afgesloten gaat worden boven de 200 miljoen omzet. Dit getal is sinds 2019 niet meer geëvenaard. Daarin onderscheiden we OOH-reclame in traditionele- en digitale buitenreclame.

Bedrijven genoodzaakt opzoek naar alternatieven

We kunnen wel stellen dat het een succesvol jaar gaat worden en dit merken wij ook binnen Trayler. De vraag naar vrachtwagenreclame en de interesse in ons concept neemt de laatste tijd enorm toe. Door vele ontwikkelingen online (social adds of de privacy wetgeving) zijn steeds meer bedrijven genoodzaakt om alternatieven of andere manieren te zoeken om zichtbaar te blijven. Zo heeft traditionele buitenreclame een marktaandeel van 66% binnen de OOH-markt. We kunnen stellen dat steeds meer bedrijven terugvallen op de bekende reclame als billboards, abri’s en ook vrachtwagenreclame.

Trend is korte termijn, ondernemers spelen op “safe”.

De afgelopen jaren waren natuurlijk erg bijzonder, veel ondernemers hebben dit niet eerder meegemaakt en kwamen voor verschillende uitdagingen te staan. Dit heeft ervoor gezorgd dat er erg gestuurd werd op de korte termijn. De “ROAS” werd goed in de gaten gehouden en alle investeringen die er gedaan werden moesten gelijk iets opleveren. Regelmatig kregen wij te horen; “maar als we dit online spenderen, zien we gelijk wat wij ervoor terug krijgen”.

Daarnaast is het gewoon erg moeilijk om te branding te realiseren. Vaak is het een lange termijn traject (lees jaren) waar veel geld in omgaat en niet gelijk resultaat oplevert. Dit zorgt ervoor dat marketeers, directeuren en ondernemers hier niet gelijk op sturen wat in ons opzicht erg zonde is. Want sterke merken groeien sneller, genereren meer omzet en realiseren betere resultaten.

Regelmatig gaan wij met onze (potentiële) klanten in gesprek over “branding/merkbouw” en hoe dit te realiseren?

Om een merk te bouwen is het van belang om te werken aan de herkenbaarheid. Door herhaling van het logo, slogan of campagneconcept, dagelijks een brede kijkerspubliek aan te spreken en daarnaast langdurig zichtbaar te zijn gaat er een blijvende herinnering met het merk/bedrijf gerealiseerd worden. Gemiddeld heeft iemand 7x nodig om het merk/bedrijf te onthouden. In alle opzichten kan een “eigen” vrachtwagen hierin ondersteunen. 

Om terug te komen op het aspect “eigen” vrachtwagen. Door de zijkanten en de achterkant van de trailer te voorzien van reclame creëert u het idee dat het “eigen” vrachtwagens zijn. Dit levert een positieve associatie op en geeft het bedrijf enorm veel body. Wist u dat ook in 2022 de trend binnen marketing is om aan het merkvertrouwen te werken? Steeds meer mensen zijn geneigd om te kiezen voor partijen die ze “kennen”. Door alle webshops die de afgelopen periode uit de grond zijn gestampt en met alle malafide/dropship praktijken is het van belang om te onderscheiden en een band op te bouwen met de potentiële doelgroep.

Iets om over na te denken!

  • Staat het fundament (online) van uw bedrijf, bent u toe aan de volgende stap?
  • Bent u er klaar mee om maandelijks tonnen te spenderen aan google om telkens maar weer relevant te zijn, maar juist door merkbouw er voor te zorgen dat potentiële kopers rechtstreeks bij u uitkomen?
  • Wilt u exclusieve content gaan maken en op zoek naar een medium waarmee de online-offline interactie opgezocht kan worden?
  • Wilt u elke dag relevant zijn bij een miljoenen kijkerspubliek en daarnaast een positieve associatie met uw bedrijf realiseren door het imago “eigen” vrachtwagens?

Download de brochure

of laat een bericht achter


    Download hier geheel vrijblijvend de Trayler Brochure of laat een bericht achter.