Werkwijze

Trayler regelt alles van A-Z bij het tot stand brengen van reclame op vrachtwagens.

Uw wensen staan centraal

Om zo goed mogelijk af te stemmen waar u gezien wilt worden hebben wij een profielschets gemaakt van elk transportbedrijf waar wij mee samenwerken. Wij matchen de ideale transportbedrijf met uw behoeften. We behandelen de volgende vraagstukken.

  • Vaste routes voor vaste klanten of verschillende routes
  • Standplaats van het transportbedrijf
  • Producten die vervoerd worden
  • Regio/land/provincie

Ontwerp

Samen met u gaan wij het ontwerp afstemmen. Omdat elke vrachtwagen anders is, zorgen wij ervoor dat u de exacte afmeting krijgt van de vrachtwagen. Ook voorzien wij u van handige tips en alle informatie omtrent het aanleveren van het ontwerp. Wij nemen u bij de hand. Geen eigen ontwerper? Geen probleem, lever tekst/foto’s en wij maken het ontwerp voor u. U krijgt 4 verschillende opzetten waar u uit kan kiezen. Dit alles wordt gedaan voor een meerprijs van €500,-.

Productie

Is het ontwerp goedgekeurd? Houden wij een levertijd aan van 6 weken. U heeft dus binnen 2 maanden na goedkeuring ontwerp uw “eigen” vrachtwagen rijden. Wanneer de vrachtwagen gereed is krijgt u een aantal foto’s opgestuurd.

Aflevering

Wanneer de vrachtwagen gereed is en u de foto’s heeft ontvangen gaat het contract in. Het is mogelijk om de vrachtwagen op locatie te krijgen (tegen een kleine vergoeding voor het transportbedrijf). Ideaal moment om foto’s en video’s te maken en dit te gebruiken voor social media.

FAQ

Bij vrachtwagenreclame geldt: minder is meer. Beperk uw reclameboodschap. Veel mensen op de weg zien vrachtwagens immers in een split second.

Het gaat om branding van uw naam. Voorkom lange teksten en vermijd (drukke) foto’s. Zorg voor een boodschap in het midden van de vrachtwagen, blijf 20% van alle zijkanten vandaan. Wij maken graag voor u het ontwerp. Zowel voor de zijkanten als de achterkant van vrachtwagens.

U bereikt met Trayler rijdend Nederland en Vlaanderen. Per dag zijn er 9+ miljoen motorvoertuigen op de weg. Dit zijn veelal mensen van 25 tot 60 jaar. Gemiddeld legt een automobilist 35 kilometer per dag af. Een vrachtwagen rijdt op dezelfde dag tussen de 500-700 kilometer.

Wij werken voor veel transporteurs die doordeweeks dagelijks rijden door heel Nederland en België (meestal Vlaanderen). Soms hebben we ook trailers beschikbaar die in een deel van Nederland rijden, bijvoorbeeld alleen in de randstad of ander deel.

Bij Trayler durven we gerust te stellen dan de prijzen voor vrachtwagenreclame zeer laag zijn t.o.v. andere buitenreclame zoals abrireclame (bushokjes), reclamemasten en bijvoorbeeld led-boarding in stadions.

Ja, dit is mogelijk, ook voor korte campagnes vanaf 6 maanden, neem contact op voor meer informatie.

Beide is mogelijk.

Ja zeker, zowel de transporteur als de adverteerder heeft een stem. Zo voorkomen we brancheconflicten e.d. Wij bemiddelen en adviseren.

Uit ons eigen potje calamiteiten wordt de reclame kostenloos vervangen. In veel gevallen kunnen wij zeildoeken ook repareren. Daarnaast zit er garantie op de print en coating van het doek.

Ja, dat kan. Let op, wij onderscheiden 3 soorten achterkanten. Met laadklep, met 2 openslaande deuren en met kooiaap. Bij een laadklep is er aan de bovenkant een rechthoekig vlak over de volle breedte voor een boodschap. Bij openslaande deuren heeft u ruimte over de gehele achterzijde. Bij vrachtwagens met kooiaap heeft u ruimte voor 2 stickers van 50 cm hoog en 42 cm breed. Ook voor reclame op de achterkant van vrachtwagen trailers adviseren wij een korte, krachtige boodschap. Minder is meer. Een korte boodschap is men bereid even snel te lezen, bij een te lange boodschap neemt men de moeite niet.

Vrachtwagenreclame is NIET geschikt voor hele korte campagnes van een paar weken. De duur voor reclame op de zijkanten is minimaal 1 jaar. Wij adviseren 3 tot 5 jaar. Het doek voor de zijkanten gaat 5 tot 10 jaar mee. Op de achterkant van vrachtwagens is reclame voor 6 maanden ook mogelijk.

Nadat het ontwerp goed gekeurd is (hier kunnen wij u ook mee helpen) duurt het 4 weken om de vrachtwagen gereed te maken. Het doek moet namelijk bedrukt en ingemeten worden.

De gele, reflecterende blokjes (lijn onderin en de 2 hoekjes bovenin) zijn verplicht vanuit de overheid. Deze reflectoren zitten aan de bovenkant 23 cm van de zijkanten en onder 33 cm van de onderkant en ook 23 vanaf de zijkanten. Deze reflecterende blokjes zijn 5.5 bij 5.5 cm. Een standaard trailer is 13.60 meter lang en 280 cm hoog. Ook zitten bij een zeilentrailer onderaan clipjes voor het vastmaken van het zeil deze nemen ongeveer 33 cm hoogte in. Belangrijk om rekening mee te houden.

Ook voor de achterzijde zijn reflecteren verplicht. Het is daarom handig uw reclameboodschap verticaal iets boven het midden te centreren en ongeveer 50 cm van de linker en rechterkant weg te blijven Om op de snelweg goed over de vangrail heen een vrachtwagen aan de andere kant van de weg goed te spotten is het wijs de uiting altijd net boven het midden te plaatsen.

Snelwegreclame heeft een groeiende kijkerspubliek. En dat kunnen andere mediatypen ons niet nazeggen. Televisie verliest aan Netflix, Interactief kijken en andere streamingdiensten. Radio slinkt door apps zoals Spotify en Deezer. En daarnaast wordt advertising via het web steeds meer geblokkeerd door adblockers.

Kortom waar ontdekt u dan nog wel een snel groeiende publiek? Als u kijkt naar de afgelopen 14 jaar is het aantal personenauto’s in Nederland met 25% toegenomen. En daarnaast neemt het aantal kilometers per personenauto ook toe. 6 op de 10 mensen gaat met de auto richting werk dit zijn 4 miljoen consumenten in de ochtend- en avondspits.

Media-inkoop hoeft niet zo ingewikkeld te zijn; als je veel wilt verkopen, zoek je mensen die veel kunnen besteden. Waar vind je dat soort mensen? Op de snelweg. Want wie in de auto zit, op weg naar collega’s of klanten, heeft door de bank genomen nu eenmaal een hoger inkomen dan wie op de bus staat te wachten.

Snelwegverkeer verdient 50% van het nationaal inkomen. Ov-reizigers verdienen 6%. (bron: CBS) Het snelst groeiende publiek. Dat ook nog eens het meest koopkrachtig en het hoogst opgeleid is. Dat u effectief en efficiënt kunt inkopen. Met de hoogste zichtbaarheid én de hoogste impact.