Haal het beste uit je vrachtwagenreclame: 4 belangrijke tips voor jouw merk! - Trayler
TRAYLER_BLOG_SIDE_STRIPES
Group 49240

Haal het beste uit je vrachtwagen-reclame: 4 belangrijke tips voor jouw merk!

TRAYLER_BLOG_SIDE_STRIPES
Group 49240
Group 49313

Met vrachtwagenreclame heb je een unieke manier gevonden om te werken aan de zichtbaarheid en naamsbekendheid van jouw merk. Geen statisch reclamebord, maar een moving billboard dat dagelijks wordt gezien door duizenden weggebruikers. Duizenden? Zeg gerust een miljoenenpubliek op jaarbasis. Met één bedrukte trailer bereik je al snel meer dan 5 miljoen mensen per jaar. Het is belangrijk om op zo'n breed publiek direct indruk te maken. Maar waar moet je dan op letten bij het inzetten van vrachtwagenreclame? Lees verder, ontdek en implementeer!

Group 49313

1. Maak billboards onderdeel van je marketingmix

Wanneer je gebruik maakt van out-of-home (OOH) advertising, kunnen abri’s, digitale billboards langs de snelweg of uithangborden bij winkels een onderdeel vormen van je marketingmix. Dit versterkt je online advertising, je televisiecommercial en/of je radiospot.

Heb je weleens gedacht aan billboards en moving billboards? Met deze vorm van OOH advertising ben je blijvend zichtbaar in het straatbeeld. Waar reguliere vormen van billboarding vaak zorgen voor een tijdelijke boost in je naamsbekendheid en zichtbaarheid bereik je met vrachtwagenreclame miljoenen mensen per jaar. Jaar na jaar. Waarbij je zelf kunt bepalen of je dit inzet voor drie of vijf jaar. We kunnen nooit garanderen dat jij je marketingdoelstelling(en) op het gebied van branding alleen behaalt met jouw moving billboard(s). Dit zit ‘m in de kracht van herhaling. Het geeft je zichtbaarheid en naamsbekendheid een enorme boost en kan ook je andere kanalen versterken. Je valt eerder op, want “hey, die heb ik al eens gezien”. Maak daarom van vrachtwagenreclame geen op zichzelf staand middel, maar integreer het in je marketingmix. Zo kun je de vrachtwagen terug laten komen in je tv-commercial, tonen op social media met creatieve content die viraal gaat of op locatie laten verschijnen bij een evenement of open dagen. Je kunt er zelfs een pop-upstore van maken op locatie naar keuze. Uniek en mega effectief!

Trayler - Artikel - Tips - Social Marketing Mix -

2. Consistentie in je reclameboodschap

Door consistent te zijn in je reclameboodschap en -uitingen, bouw je aan de herkenbaarheid van je merk en creëer je vertrouwen bij potentiële klanten. Consistency is key, zoals je ongetwijfeld al vaker hebt gehoord. Jouw moving billboard kan dus volledig worden ondergedompeld in jullie huisstijl en moet naadloos aansluiten op je andere reclame-uitingen. Wees kritisch, want dit is geen tijdelijk billboard waarvan je de boodschap volgende maand aanpast. Je wilt dat het een prominent uithangbord is voor jouw merk, met als doel bereik en bekendheid.

Creëer een simpel, maar herkenbaar design

Zorg ervoor dat je ontwerp simpel en doeltreffend is, want less is more. Je graphic designer kan het logo, de slogan en eventueel een call to action in de vorm van je URL (zoals bij The Brownie Box) ontwerpen op de zijkant. Over het algemeen wordt de achterkant het langst bekeken, dus daar kun je ook je ontwerp op aanpassen. Op deze plek heb je naast je logo en slogan ook ruimte om mensen te activeren met behulp van je URL, social media links of een hashtag. Je kunt er ook voor kiezen om meer informatie over je diensten en/of producten te vermelden door bijvoorbeeld je dienst- of product categorieën te tonen. We raden dit echter alleen aan als je merknaam niet direct duidelijk maakt wat je doet.

Trayler - Artikel - Tips - The Brownie Box

3. Drie typen vrachtwagen-reclame

Bij Trayler hebben we drie vormen van vrachtwagenreclame: kast, koel en taut. Bij kast- en koeltransport worden de vrachtwagens bestickerd. De stickers kunnen niet worden hergebruikt. Bij tautliners werkt dit anders. Bij tautliners zijn de vrachtwagens voorzien van zeilen. Een belangrijk verschil, want de zeilen kunnen wel worden hergebruikt. Is duurzaamheid één van de belangrijke peilers van je merk, dan is kiezen voor tautliners de juiste keuze. De zeilen worden duurzaam geproduceerd en blijven altijd van jou. Deze kunnen dus in de toekomst worden gerecycled of verwerkt tot nieuwe producten. Je kunt de zeilen bijvoorbeeld verwerken tot unieke tassen, portemonnees, tentdoeken of fietstassen.

4. Bepaal je bereik en het dekkingsgebied

Met vrachtwagenreclame heb je gegarandeerd veel bereik. Echter, als marketeer weet je waar je doelgroep zich bevindt. Weet je bijvoorbeeld dat je doelgroep zich voornamelijk in de Randstad bevindt en wil je hier je zichtbaarheidsfrequentie verhogen? Of wil je het liefst werken aan je zichtbaarheid in provincies waar nog heel veel potentie is? Denk hierover na voor je vrachtwagenreclame gaat inzetten. Wanneer je jouw dekkingsgebied vastgesteld hebt, gaan wij aan de slag om één of meerdere transportbedrijven aan te haken die perfect aansluiten op jouw wensen. Dit kan zowel in Nederland als in België. Tot slot: hoe meer moving billboards op de weg, hoe meer bereik!

Zo, nu heb jij genoeg handvaten om vrachtwagenreclame op te nemen in je marketingmix. Je weet hoe je vrachtwagenreclame onderdeel kan laten zijn van je marketingmix, hoe je een consistente boodschap in je moving billboard kan vormgeven, welke type trailers er zijn en hoe je je dekkingsgebied kunt bepalen.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je graag meer informatie? Download dan onze brochure.

Kom alles te weten over Moving billboards

trayler-brochure

Over trailer verscheen ook artikelen in:

Scroll to Top