Effectief inzetten vrachtwagenreclame - Trayler
TRAYLER_BLOG_SIDE_STRIPES
Group 49240

Effectief inzetten op vrachtwagen reclame

Effectief inzetten op vrachtwagen reclame

TRAYLER_BLOG_SIDE_STRIPES
Group 49240
Group 49313

Trayler.nl grootste in NL op het gebied van vrachtwagenreclame. Inmiddels 100+ trailers dagelijks rijden kris-kras door Nederland en erbuiten. Graag delen wij onze kennis om te helpen het inzetten van de vrachtwagens zo succesvol mogelijk te maken.

Group 49313

Meetbaarheid Buitenreclame.

Data is het nieuwe geld,  zeker voor onze klanten die voornamelijk online hun zaken doen. Kijk naar Google adds bijvoorbeeld, alles valt tegenwoordig te meten.  Dit is bij vrachtwagenreclame niet het geval. De impact van vrachtwagenreclame is van verschillende factoren waaronder de verkeersdrukte (zie COVID), het product/merk, ontwerp/uitstraling vrachtwagen en routes/locaties waar de vrachtwagens zichtbaar is.

Natuurlijk is er in het verleden vrachtwagenreclame ingezet en heeft Trayler.nl concurrenten met openbare data en gaat dit vaak over alleen de achterkant in volumes van 10 t/m 100 stuks. Nu werken wij voornamelijk met volledige vrachtwagens, waardoor de interpretatie vanuit de automobilist heel anders is en niet gezien wordt als reclame maar juist als het hebben van een “eigen vrachtwagen”.

Ecommerce

Voor ecommerce bedrijven is het cruciaal om online goed vindbaar te zijn er wordt dan ook veel geïnvesteerd in o.a. SEO & SEA. Op het moment wanneer dit goed is ingericht, is het juist goed om offline zichtbaarheid te realiseren. Door vrachtwagenreclame in te zetten werkt u aan branding. Vrachtwagenreclame is tastbaar en dit zorgt ervoor dat je heel gemakkelijk online-offline interactie kan creëren. In de praktijk is gebleken dat deze twee componenten elkaar erg goed kunnen versterken. Ook het kijkerspubliek die aangesproken wordt elke dag verdient boven modaal en is voor veel bedrijven enorm interessant Ook valt de vrachtwagen niet weg te zappen, te blokkeren of om te slaan, lees televisie/ radio reclame, folders en banners op websites.

  • Door elke dag onderweg te zijn en voldoende herhaling te realiseren probeer je onbewust een zaadje te planten in het brein van de passant en uiteindelijk moet dit online tot bloei komen.
  • Het hebben van een “eigen” vrachtwagen is ook gelijk een stuk uitstraling, de automobilist denkt namelijk dat het de vrachtwagens zijn van het merk/bedrijf. Dit zorgt voor een hele andere interpretatie als bij billboards of abri’s. De associatie is vele malen positiever ten opzichte van andere buitenreclame activiteiten.
  • Tastbaarheid van de vrachtwagens maakt dit medium enorm veelzijdig. Zo zijn er vrachtwagens ingezet voor win-acties, bedrijfsfilmpjes, websites, beurzen en social media. Op deze manier kan er gelijk meetbaar data verzameld worden. In de praktijk is dit een enorm succes gebleken.

Effectieve uitrol vrachtwagenreclame

Effectieve uitrol vrachtwagen-
reclame

  1. Ontwerp
    • Hoe gaat de vrachtwagen eruit zien en wat wil je vertellen? Wij zeggen altijd LESS=MORE, er moet een juiste balans zijn tussen foto’s en tekst maar ook kleur is heel erg belangrijk. Op het moment dat er teveel tekst of foto’s gebruikt worden kan dit de potentiële doelgroep doen afschrikken.Maar juist een actie koppelen aan de vrachtwagen kan heel effectief zijn. De trailer heeft een oppervlakte van 13.6 L x 2.65m H werk hier slim mee. Op de achterkant adviseren wij altijd om iets meer tekst te gebruiken waaronder verwijzing naar bijvoorbeeld website en andere social media kanalen of waarvoor ze bij u terecht kunnen?
  2. Transportbedrijf
    • Trayler.nl heeft inzichtelijk per transportbedrijf waar, voor wie en met wat voor producten er gereden worden. Door een vrachtwagen aan te haken met standplaats Amsterdam, kan je ervanuit gaan dat de vrachtwagen elke dag hier weer terug komt en dus veel in en rondom de Amsterdam rijdt.  Waar bevindt uw doelgroep zich? En is winkeldistributie of juist fijnmazige distributie interessant?
  3. Marketingplan
    • Buitenreclame valt lastig te meten door de vele verschillende factoren waar het afhankelijk van is. Zeker onze doelgroep vindt data enorm belangrijk, door de vrachtwagen bijvoorbeeld in te zetten bij beurzen,  filmpjes maken van de rijdende vrachtwagen of juist win-acties te gebruiken realiseert u gelijk traffic een meetbare data.
  4. Planning
    • Wilt u de vrachtwagen een keer op locatie om mooie content te maken? Wij stemmen in overleg met u en het transportbedrijf af wanneer de vrachtwagens op de gewenst locatie moet komen (uiteraard tegen een kleine vergoeding voor het transportbedrijf).

In de praktijk

Buitenreclame in praktijk hebben we een aantal leuke acties voorbij zien komen die uiterst effectief zijn. Om u te helpen om de effectiviteit te vergroten delen we dit hieronder:

  • In Google Adwords adverteren op de zoekwoorden:  “uw bedrijfsnaam + vrachtwagen”.
  • Kortingscode in webshop die ook te vinden valt op vrachtwagen of advertentie in Google met vermelding kortingscode vrachtwagen
  • Winactie voor het spotten en opsturen van een vrachtwagen en dit delen via socials.
  • Bedrijfsfilmpje maken en hiervoor de vrachtwagen inzetten.
  • Vrachtwagen gebruiken als stand voor een beurs
  • Frequent delen van filmpjes en foto’s op social media.
  • Landingspagina met een specifieke naam die ook vermeld staat op de truck.
  • Kerstactie met de vrachtwagen en de trailer voorzien van licht.

Kom alles te weten over Moving billboards

trayler-brochure

Over trailer verscheen ook artikelen in:

Scroll to Top