Brand building: essentieel voor jouw bedrijf - Trayler
TRAYLER_BLOG_SIDE_STRIPES
Group 49240

Brand building is essentieel voor jouw bedrijf

TRAYLER_BLOG_SIDE_STRIPES
Group 49240
Group 49313

Brand building is essentieel voor bedrijven. Op deze manier kun jij je onderscheiden ten opzichte van de concurrentie, goede klantrelaties opbouwen en naamsbekendheid vergroten. Bovendien zorgt brand building voor een sterk merk en profiteer je ook op lange termijn van je reputatie door middel van vaste klanten en meer omzet. In dit artikel lees je waarom brand building essentieel is voor jouw bedrijf en hoe vrachtwagenreclame je hierbij effectief kan helpen. 

Group 49313

Zonder duidelijke positionering hebben advertenties weinig zin

Uit onderzoek blijkt dat het consumentenvertrouwen afneemt door slechte klantenservice en lange wachttijden. Consumenten zitten er niet op te wachten dat een pakketje zonder compensatie wordt kwijtgeraakt of dat er bij het retourneren uit eigen zak moet worden voorgeschoten. De (zakelijke) consument zal daarom eerder met merken in zee gaan die hij kent en vertrouwd. Bouw een waardevolle positie op bij je doelgroep door te richten op brand building. Consumenten kiezen steeds minder voor de laagste prijs, maar ze verwachten goede service en contact. Wanneer jij met jouw merk je op deze factoren richt, onderscheid je je positief ten opzichte van je concurrentie.

Merkstrategie

Er zijn bedrijven die gaan voor kortetermijnwinst. Hoewel dit soms goed kan uitpakken, is dit voor de lange termijn niet stabiel. Juist bedrijven die verder vooruit durven te kijken komen uiteindelijk sterker dan hun concurrentie in de marktpositie. Door het digitale tijdperk waar we in leven is het bouwen aan een sterk merk een belangrijk onderdeel geworden voor ondernemingen.

Bij merkbouw draait het juist om het overbrengen van emoties en je persoonlijke verhaal om een relatie op te bouwen met je doelgroep. Hoe bouw je aan je merkidentiteit?

  • Wees creatief en ludiek, probeer je doelgroep telkens weer te verrassen/inspireren.
  • Consistentie, ga een traject aan voor een langere periode waarbij er gewerkt wordt aan de zichtbaarheid.
  • Innoveer, maar blijf bij de basis van je bedrijf. Je kernwaarden maken je uniek, dit moet de basis zijn voor al je marketinguitingen. Daarnaast is het belangrijk om te innoveren en in te spelen op trends.

Waarom vrachtwagenreclame ideaal is voor merkbouw?

Herhaling: gemiddeld moeten we een merk 7 keer voorbij zien komen om het te onthouden. Een vrachtwagen rijdt minimaal een jaar rond met een vaste route en standplaats. Zo kun jij je doelgroep effectief bereiken en tegelijkertijd bouwen aan een sterk merk.
Focus op lichte gebruikers: door elke dag een miljoenen kijkerspubliek aan te spreken wordt je marktaandeel vergroot. Door de grote zichtbaarheid, bereik je dat lichte gebruikers de overstap maken naar jouw product, omdat ze bekend zijn met jouw merk door de vrachtwagenreclame.
Impact door beeld: door op de enorme trailer het logo, slogan en bedrijfsnaam te vermelden gaat de herkenbaarheid vergroot worden.
“Je eigen vrachtwagen”: Het hebben van een “eigen” vrachtwagen geeft vertrouwen aan de consument. Door vrachtwagenreclame in te zetten creëer je het idee van een eigen vrachtwagen. Dit zorgt bovendien voor het vergroten van autoriteit.
Ludieke acties: door middel van het inzetten van je eigen trailer tijdens beurzen verras jij telkens weer de je (potentiële) doelgroep. Bovendien kun je de trailer inzetten voor winacties of andere marketinguitingen. Bij Trayler denken we graag met je mee en ondersteunen we je in de mogelijkheden die de trailer biedt.

Creatief omgaan met je “eigen” vrachtwagen

In de praktijk hebben we een aantal leuke (marketing-)acties voorbij zien komen die veel interactie hebben opgeleverd bij onze klanten. Een aantal van deze voorbeelden delen we graag met jou, zodat je inspiratie op kunt doen:

  • Giften uitdelen met behulp van de vrachtwagen
  • De vrachtwagen als eyecatcher inzetten bij de opening van een nieuw pand
  • In Google Adwords adverteren op de zoekwoorden:  “uw bedrijfsnaam + vrachtwagen”
  • Kortingscode in webshop die ook te vinden valt op vrachtwagen of advertentie in Google met vermelding kortingscode vrachtwagen
  • Winactie voor het spotten en opsturen van een vrachtwagen en dit delen via socialmediakanalen
  • Bedrijfsfilmpje maken en hiervoor de vrachtwagen inzetten
  • Vrachtwagen gebruiken als stand voor een beurs
  • Frequent delen van video's en foto’s op social media
  • Landingspagina met een specifieke naam die ook vermeld staat op de vrachtwagen
  • Kerstactie met de vrachtwagen en de trailer voorzien van licht

Kom alles te weten over Moving billboards

trayler-brochure

Over trailer verscheen ook artikelen in:

Scroll to Top