Ga naar de inhoud

18-01-22 De trend van 2021, het bouwen aan het merk zet ook in 2022 onverminderd door. Mede door de lockdown zijn we massal aan het online shoppen geslagen. Dit heeft als gevolg dat ook het aantal webshops enorm is toegenomen. Volgens het CBS zijn het aantal webwinkels in Nederland in het tweede kwartaal van 2021 met ruim 4780 shops toegenomen ten opzichte van het kwartaal ervoor. Daarmee komt het toaal aantal webwinkels uit op 67.125 webwinkel.

Zonder duidelijke positionering hebben adds weinig zin.

Wel eens gehad; via Instagram binnen 2 seconden een product besteld op een NL website, vervolgens een week+ moet wachten en blijkt dat het gedropshipped is uit China? Vervolgens retour willen sturen en dan 80% vergoeding op het product krijgt zolang het maar niet retour gestuurd wordt?

Uit onderzoek blijkt dat het consumentenvertrouwen afneemt, hierdoor is het van belang om te werken aan merkvertrouwen. Zonder duidelijke positionering hebben de adds weinig zin. Ook in 2022 zal de consument (ook zakelijk) eerder klikken op merken die hij kent. Veel consumenten gaan niet meer voor de laagste prijs maar verwachten een tegemoet komen op het gebied van service. Niemand zit er op te wachten dat het pakketje kwijtraakt of dat er bij het retourneren uit eigen zak voorgeschoten moet worden.

Merkstrategie

De coronacrisis bewijst nogmaals dat veel bedrijven nog steeds gaan voor de kortetermijnwinst. Maar eerder bleek al dat juist bedrijven die verder vooruit durven te kijken uiteindelijk sterker uit de crisis komen. Juist door de digitale tijdperk waar we in leven is het merk een belangrijk onderdeel geworden in marketing van het bedrijf.

Bij merkbouw draait het juist om het overbrengen van emotie/verhaal om hier uiteindelijk langdurig meer aankomen uit te realiseren. Dit is een proces waar het bedrijf doorheen moet en voor een langere periode aangewerkt moet worden (lees jaren). Maar hoe bouw je aan het merk?

  • Wees creatief en ludiek, probeer je doelgroep telkens weer te verrassen/inspireren.
  • Consistentie, ga een traject aan voor een langere periode waarbij er gewerkt wordt aan de zichtbaarheid.
  • Innoveer, maar blijf bij de basis.

Waarom vrachtwagenreclame ideaal is voor merkbouw?

  1. Herhaling: gemiddeld moeten we een merk 7 keer voorbij zien komen om het te onthouden. Een vrachtwagen rijdt minimaal een jaar rond met een vaste standplaats.
  2. Focus op lichte gebruikers: door elke dag een miljoenen kijkerspubliek aan te spreken gaat het marktaandeel vergroot worden. Het is de bedoeling dat ook lichte gebruikers de overstap maken naar jouw product en natuurlijk blijven hangen.
  3. Impact beeld: door op de enorme trailer het logo, slogan en bedrijfsnaam te vermelden gaat de herkenbaarheid vergroot worden.
  4. “eigen vrachtwagen”: Het hebben van een “eigen” vrachtwagen geeft vertrouwen aan de consument.
  5. Ludiek: door middel van win acties, inzetten van trailer tijdens beurzen verras jij telkens weer de potentiële doelgroep.

Creatief omgaan met uw “eigen” vrachtwagen

In de praktijk hebben we een aantal leuke acties voorbij zien komen die veel interactie hebben opgeleverd. Om u te helpen om de effectiviteit te vergroten delen we dit hieronder:

  • In Google Adwords adverteren op de zoekwoorden:  “uw bedrijfsnaam + vrachtwagen”. 
  • Kortingscode in webshop die ook te vinden valt op vrachtwagen of advertentie in Google met vermelding kortingscode vrachtwagen
  • Winactie voor het spotten en opsturen van een vrachtwagen en dit delen via socials.
  • Bedrijfsfilmpje maken en hiervoor de vrachtwagen inzetten. 
  • Vrachtwagen gebruiken als stand voor een beurs 
  • Frequent delen van filmpjes en foto’s op social media.
  • Landingspagina met een specifieke naam die ook vermeld staat op de truck.
  • Kerstactie met de vrachtwagen en de trailer voorzien van licht. 

Download de brochure

of laat een bericht achter


    Download hier geheel vrijblijvend de Trayler Brochure of laat een bericht achter.