EasyToys - Trayler
TRAYLER_BLOG_SIDE_STRIPES

het echte
leven is
offline

Eric Idema | CEO EDC
(EasyToys)

Logo_Trayler_Trailermade-Advertising
TRAYLER_BLOG_SIDE_STRIPES
Group 49313
trayler-easytoys-vrachtwagen-mobile
trayler-easytoys-logo
Group 49313

De EasyToys truck trekt veel bekijks en wordt vaak gefotografeerd

“In zo’n 20 jaar is ons bedrijf een van de grootste Europese spelers geworden in speelgoed voor volwassenen. Zichtbaarheid en bouwen aan je merk is voor ons net zo belangrijk als dat het voor Lego is. Om die reden zijn wij hoofd- en shirtsponsor van FC Emmen geworden. Ook maken we effectief gebruik van ‘traileradvertising’, zowel op de weg als op evenementen. Mede dankzij deze zichtbaarheid in het échte leven groeien we nog steeds.”

Event marketing die de fantasie prikkelt

Rondom de kerst heeft EasyToys zijn eigen Holiday truck. Holidays are coming. Wat Coca Cola kan kan EasyToys ook. Daar wordt toch iedereen vrolijk van.

Van zolderkamer naar marktleider

In 2004 begonnen op een zolderkamertje in een woning in Delfzijl is het huidige EDC, waarvan EasyToys onderdeel is, Europees marktleider geworden in erotische producten. Vanuit het hoofdkantoor in Veendam worden 4 online winkels bestuurd die actief zijn in 10 landen, waaronder EasyToys en Beate Ushe. Daarnaast levert de internationale B2B-groothandelsdivisie met een assortiment van ruim 17.000 producten aan meer dan 70 landen over de hele wereld. Om als bedrijf serieus genomen te worden, besluit EasysToys in 2020 om hoofdsponsor van FC Emmen te worden en daarnaast ook de zichtbaarheid op de weg te vergroten via ‘trailer-advertising’.

Vrachtwagenre-
clame in combinatie met Google advertising

Aanvullend wordt er met Google Ads geadverteerd op zoekwoorden “EasyToys vrachtwagen”. Met de kortingscode ‘vrachtwagen’ wordt gezorgd voor activatie door 10% korting te geven in de webshop.

Social marketing in de buitenlucht

Via foto’s en filmpjes van de vrachtwagens wordt leuke content gecreëerd voor op Social Media. Door dit te combineren met radioreclame ontstaat een 360 graden campagne waarin on- en offline elkaar versterken zodat de naam EasyToys top-of-mind wordt.

Brochure_mobile

Lees ook het verhaal van Miljuschka en XXL Nutrition

bereik en engagement per jaar

Aantal trailers

7

Aantal kilometers

700.000

Impressies

36.414.000

CPM

1,15

Social post

300

Likes & comments

220.000

* genoemde cijfers zijn met zorg samengsteld. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend.

Group 49313

lees ook het artikel in de Emerce

Group 49313
Scroll to Top