Ga naar de inhoud

GRONINGEN – Steeds meer transporteurs verdienen een leuk bedrag extra per jaar bij door het wagenpark, of een gedeelte ervan, in te zetten als rijdende billboards. Dat zegt Trayler.nl.

De afgelopen jaren is maar weer eens gebleken hoe onvoorspelbaar de economie kan zijn. Binnen het transport zijn het uitdagende jaren geweest en ook voor 2022/2023 blijven deze uitdagingen aanhouden. Het toenemende tekort aan personeel, wat leidt tot versnelde loonontwikkeling. De verstoring in productie houdt aan waardoor voorraden uitgeput raken met als gevolg dat leveringen vertragen. De schaarste zorgt ervoor dat de kosten in de sector oplopen. De tekort aan chauffeurs, toenemende brandstof prijzen, nieuwe cao, trailers/trucks moeilijk verkrijgbaar en onbalans in de containerstromen maken het uitdagende tijden voor elke transportonderneming. Desalniettemin is er een positieve ontwikkeling in de markt en de cijfers positief gestemd voor 2022/2023.

“In de transportsector wordt een kostenstijging verwacht van 3,5 procent tot 6 procent.”

Met een verwachte kostenstijging van 3,5 procent tot 6 procent in 2023, zijn steeds meer transportbedrijven geneigd om te kijken naar manieren om kosten te besparen of extra omzet te generen. Eén van deze alternatieven om extra omzet en daarnaast kosten te besparen is Trayler BV. Trayler bemiddelt namelijk in vrachtwagenreclame en werkt hierin samen met neutrale adverteerders, daarin bepaalt de transportonderneming wie er op de trailer naar voren komt. Staat het ontwerp niet aan? of bijt de reclame met de klanten? Dan gaat de samenwerking niet door.

Desley Kuiper (eigenaar Trayler): “Zeker het afgelopen jaar zien wij binnen de transportsector een positieve ontwikkeling ontstaan. Steeds meer transportbedrijven zijn op zoek naar manieren om de stijgende kosten te dekken. En zeg nou eerlijk; wat heeft het voor toegevoegde waarde om levensgroot uw eigen naam op de trailer te hebben staan, terwijl er jaarlijkse 10.000 euro’s extra winst gemaakt kan worden door met een neutrale adverteerder rond te rijden? Daarnaast nemen wij ook nog eens de kosten voor het aanbrengen van de reclame op ons. Steek de kosten voor het vervangen van zeilen in eigen zak, wat weer resulteert in een kostenbesparing. Ook werken wij met langdurige contracten er hoeft dus niet elk jaar gewisseld te worden van reclame.”

bron: https://www.transport-online.nl/site/124458/steeds-meer-transporteurs-verdienen-iets-extras-door-wagenpark-in-te-zetten-als-billboards/

Download de brochure

of laat een bericht achter


    Download hier geheel vrijblijvend de Trayler Brochure of laat een bericht achter.