Ga naar de inhoud

Online marketing. Geen bedrijf kan zonder. Maar sluit daarmee offline marketing niet uit. Ook voor wie (even) niet online is, wil je als bedrijf zichtbaar zijn. Laat jezelf zien, bijvoorbeeld door je logo of slogan op een vrachtwagen te laten plaatsen.

Steeds meer mensen kiezen ervoor een tijdje offline te gaan. Let maar op. Hoe dichter we bij het nieuwe jaar terecht komen, hoe meer mensen het voornemen zullen uiten dat ze een tijdje social media verlaten of geen blogs meer plaatsen op hun eigen platform. Ze zijn een beetje internet moe, raken overprikkeld door alle online uitingen en kiezen voor een stukje afstand als het gaat om de digitale samenleving.

Niets mis mee. Maar een bedrijf, zo weten veel ondernemers, kan eigenlijk niet zonder. Hoe graag je ook even afstand zou willen nemen van de digitale snelweg, het levert vaak een flinke boost qua naamsbekendheid op en online adverteren werkt ook. Het is een gerichte online marketingcampagne om de doelgroep te bereiken.

Maar die digitale snelweg kan ook verruild worden voor een andere snelweg. Door offline marketing te bedrijven, kan eveneens veel bereikt worden als het gaat om naamsbekendheid en het vergroten ervan via marketingdoeleinden. Zo’n offline-campagne kan voor een deel bestaan uit vrachtwagen reclame. Vrachtwagen reclame?

Vrachtwagen is één grote offline reclamezuil

Jazeker! Een vrachtwagen van maar liefst meer dan dertien meter lang is één grote offline reclamezuil. Het biedt ruimte aan een logo, slogan of beeld die de herkenbaarheid van een bedrijf enorm kunnen vergroten. Als je weet dat zo’n truck maar liefst meer dan tachtigduizend kilometer per jaar over de snelwegen raast, kun je op je vingers natellen dat dit zoden aan de dijk zet. Steeds meer bedrijven ontdekken de waarde hiervan, want jezelf online onderscheiden wordt steeds moeilijker omdat iedereen online in diezelfde vijver aan het vissen is. Bovendien bereik je er ook de mensen mee die dus even niet online actief zijn.

Op de weg word je gezien en zo’n enorm beeld blijft heel goed ‘hangen’. Veel mensen herinneren zich het logo of de naam van het bedrijf als ze het nog eens tegenkomen. Daar zit de kracht! Dat levert naamsbekendheid op. Een bekendheid die doorwerkt als mensen op de bedrijfsnaam gaan googelen. Dat levert een zekere mate van conversie op en dat is exact wat je met marketing bereiken wilt. Missie geslaagd.

Creatieve marketeers weten raad met online én offline uitingen

Toch is er nog een aspect dat van belang kan zijn: de mix van offline en online marketingcampagnes. Neem nu die vrachtwagen met daarop het logo en de slogan van het bedrijf. Vraag medeweggebruikers om deze vrachtwagen eens te spotten. ‘Als je de truck tegenkomt, maak dan een foto en stuur deze ons toe of zet de foto online, tag ons, like ons en je maakt kans op een gratis product’. Dat! Op die manier worden offline reclame en online uitingen met elkaar gecombineerd op een heel doeltreffende manier.

Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden. Je kunt ook zelf de vrachtwagen volgen, de route beschrijven en deze online in een post verwerken. Een blog erover schrijven voor op de website. De link is op social media te vinden. De combinaties zijn eindeloos en een creatieve marketeer weet hier raad mee.

Offline en online marketing kunnen eigenlijk niet zonder elkaar en het een sluit het ander niet uit. Het is voor bedrijven belangrijk en misschien zelfs noodzakelijk gebruik te maken van beide kanalen. Wie zich dan ook voorneemt even niet online te zijn, komt een bedrijf alsnog tegen, op een andere manier. Het kan best zijn dat juist die doelgroep interessant is. Het is voor bedrijven dan ook belangrijk om offline uitingen niet te laten schieten. Ze betrekken in een marketingcampagne is enorm belangrijk en een gemiste kans als je dat niet doet. Laat die vrachtwagen maar rijden en z’n kilometers maken.

Download de brochure

of laat een bericht achter


    Download hier geheel vrijblijvend de Trayler Brochure of laat een bericht achter.