Ga naar de inhoud

16-02-22 We leven in digitale tijdperk waarbij op het gebied van marketing de afgelopen jaren veel ontwikkelingen zijn geweest. Door het uitgebreide aanbod van “digitale” kanalen en daarbij de misvattingen over traditionele reclame is zeker het onderdeel Out of Home achterwege gebleven bij veel bedrijven. Mensen denken te weten wat OOH-media is en kleven zich vast aan inzichten uit het verleden, terwijl ook dit kanaal de afgelopen jaren zich ontwikkeld heeft. Daarom hebben wij een aantal redenen onder elkaar gezet, waarom dit medium de overweging waard is.

1. Veel meer dan alleen Branding

Merkbouw (branding) realiseren? Door herhaling van de naam, slogan en logo probeer je een blijvende herinnering naar jouw merk te realiseren. Door de hoge impact van beeld dankzij het formaat van de trailer en de suggestieve werking van auto’s valt het simpelweg niet om-te-slaan of uit-te-zetten. Dit zijn een aantal kenmerkende factoren waarbij OOH ideaal is branding.

Uit onderzoek van Nelson blijkt dat het inzetten van OOH reclame ook uitermate geschikt is voor het realiseren van directe reacties. In de praktijk is gebleken dat het 4-keer meer online activiteit oplevert per dollar ten opzichte van tv, radio en print. Dit zorgt ervoor dat het in elke marketingstrategie opgenomen kan worden en niet alleen voor de merkbouw.

2. OOH-advertising meer dan alleen Billboards

Bij OOH-reclame wordt vaak gedacht aan alleen de billboard (interceptie van het verleden) terwijl buitenreclame juist veel meer omvat dan alleen dit medium. Zo valt vrachtwagenreclame, abri’s, merkverpakkingen en tramreclame ook onder deze media. Door verschillende buitenreclame activiteiten in te zetten kan het aantal contactmomenten met de masse (potentiĆ«le doelgroep) per dag gemakkelijk verhoogd worden. Met uiteindelijke doel een blijvende herinnering te realiseren aan het merk.

3. OOH-advertising betaalbaar

In de praktijk blijkt dat buitenreclame de laagste kosten per duizend vertoningen realiseert (CPM) ten opzichte van alle andere traditionele reclame. Veel mensen hebben het idee dat het inzetten van massa media gepaard gaat met veel geld (interceptie van het verleden), maar juist door de ontwikkelingen van de afgelopen jaren is dit niet meer het geval. Door nieuwe reclame activiteiten als vrachtwagenreclame en de vele billboards die erbij zijn gekomen is de CPM enorm gedaald.

4. Inzetten van OOH-advertising voor iedereen toegankelijk.

Vroeger had je contacten nodig om gebruik te kunnen maken van dit medium, tegenwoordig door het gebruik van internet en marketingplatforms kan er makkelijk geschakeld worden tussen de verschillende advertentie kanalen en kan iedereen instappen. Ook kan er aan de voorkant heel goed overzichtelijk worden aangetoond wat de kosten zullen zijn, hierdoor weten partijen ook waar ze aan toe zijn.

5. OOH-advertising steeds meer data gedreven & meetbaar.

De inzet van buitenreclame wordt ook steeds beter meetbaar door onder andere het internet. Door het gebruiken van landingspagina’s of QR-codes op het medium wordt de return of interest (ROI) steeds beter inzichtelijk. Daarnaast zien we in de praktijk dat het maken van content (winacties) veel positieve reacties oplevert en uiteindelijk ook weer zorgt voor herhaling.

Ook omdat we steeds meer data tot onze beschikking hebben over externe factoren en het effect van reclame kunnen we de doelgroep beter in beeld brengen. Dit zorgt ervoor dat met de inzet van verschillende kanalen steeds beter getarget kan worden op een specifieke doelgroep.

Download de brochure

of laat een bericht achter


    Download hier geheel vrijblijvend de Trayler Brochure of laat een bericht achter.